Основні ключові компетентності концепції «Нової української школи», а саме: спілкування державною та іноземними мовами, математична грамотність, компетентності в природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова грамотність, уміння навчатися впродовж життя, соціальні й громадянські компетентності, підприємливість, загальнокультурна, екологічна грамотність і здорове життя, гармонійно входять в систему STEM-освіти, створюючи основу для успішної самореалізації особистості і як фахівця, і як громадянина.
Cучасна освіта має бути спрямована не на подачу дітям окремих знань з різних галузей, а на їх інтеграцію. Саме за цієї умови у малят формується цілісна картина світу й здатність застосовувати набуті знання та вміння не лише в типових, а й у незвичних життєвих ситуаціях. Тож маємо в тісному взаємозв’язку розвивати здібності дошкільнят до точних та гуманітарних наук. Реалізувати поставлені завдання допомагає новий напрям освіти - STREAM .
Ми часто розмірковуємо над тим, як змалку виховувати художника, танцівника, співака, вчимо дітей грати на різних музичних інструментах. Існує багато мистецьких гуртків та студій для дітей різного віку. А от як виховати інжера? На що варто звернути увагу, аби вчасно виявити таку обдарованість? І як підтримати інтерес до техніки? Відповіді на ці запитання дають нові напрями освіти – STEM, STEAM, STREAM.
STEM – природничі науки, технологія, інжиніринг, математика – для здобувачів профільної та вищої освіти
STEAM (STEM+мистецтво) – для учнів середньої та старшої школи
STEAM (STEM+мистецтво) – для учнів середньої та старшої школи
STREAM (STEAM + читання+ письмо) - для дошкільнят та учнів початкових класів
STEM-навчання дозволить зміцнити та вирішити найбільш актуальні проблеми майбутнього.
STREAM-освіта — базова сходинка у представленій моделі, найбільш багатогранна, завдяки якій діти розвивають логічне мислення та технічну грамотність, вчаться вирішувати поставлені задачі, стають новаторами, винахідниками.
Переваги STREAM-освіти:
- Навчання відбувається за темами, а не за предметами:дитина бачить зв'язок між науками, навчання стає справді системним.
- Діти отримують можливість застосовувати знання у повсякденному житті.
- Розвивається критичне мислення та вміння розв’язувати проблеми
- Малята набувають упевненості у власних силах
- Налагоджуються комунікація та командна робота
- Підтримується інтерес до технічних дисциплін, формуються креативні й інноваційні підходи до проектної та дизайнерської діяльності
- Дитина готується до технологічних інновацій у житті
Немає коментарів:
Дописати коментар