Мій блог для творчих педагогів,

для тих, хто впроваджує нові педагогічні технології в освітній процес,

для всіх, кого цікавить STEM - освіта.

+ + + + +

Розвиваємо зв’язне мовлення дошкільників із LEGO

Стаття стане  у нагоді вихователям-методистам під час проведення консультацій, семінарів-практикумів
Особливості мовленнєвої роботи з використанням LEGO
Діти сприймають заняття як гру, тому робота з розвитку мовлення не викликає в них негативних емоцій. Натомість, вони привчаються бути уважними, посидючими, чітко виконують інструкції педагога. Коли діти опрацьовують лексичну тему за допомогою LEGO, вони у психологічно комфортних умовах: запам’ятовують нові слова розвивають зв’язне діалогічне й монологічне мовлення оволодівають контекстним мовленням. Ефективнішою стає робота над переказом, розповіддю, діалогом. Якщо діти переказують оповідання не за сюжетною картинкою, а за побудованою з конструктора LEGO об’ємною декорацією, це допомагає їм ліпше усвідомити сюжет, зробити свою розповідь більш розгорнутою і логічною.
 При цьому роботу з розвитку зв’язного мовлення дошкільників педагог проводить з поступовим ускладненням і зменшенням використання наочності. Така робота допомагає відпрацьовувати правильне вживання різних граматичних конструкцій. Наприклад, під час конструювання будівель відпрацюйте узгодження числівників з іменниками за допомогою таких запитань: Скільки тобі потрібно цеглинок? Скільки можна скласти будинків? Як ти опишеш LEGO-чоловічків? Яких звірів більше?» Конструювання фігурок тварин допомагає дітям навчитися виокремлювати частини цілого і правильно вживати відмінкові закінчення: Крокодил без чого? Чий хвіст? Чия лапа? 
Переваги використання дидактичних LEGO-ігор у роботі з розвитку мовлення:
Дитина може гратися зі створеними LEGO-моделями без страху їх зіпсувати
 LEGO-моделі виходять яскравими й привабливими незалежно від рівня сформованості в дитини конструкційних здібностей. Завдяки цьому дитина відчуває успіх 
Конструктор LEGO викликає у дошкільників лише позитивні емоції, тож і мовленнєву роботу з його застосуванням діти сприймають як гру
 Дітям не потрібно під час заняття зберігати статично сидячу позу, адже конструктор можна розмістити не лише на столі, а й на підлозі, на килимі тощо 
Дидактичні LEGO-ігри сприяють розкриттю індивідуальності, усуненню труднощів у спілкуванні дитини з однолітками та дорослими 
Дидактичні ігри з використанням LEGO є ефективними під час занять з підготовки до навчання грамоти, корекції звуковимови. 

Елементи дидактичної гри: дидактичне завдання визначає навчальний та виховний зміст гри спрямовує дітей на пізнавальну діяльність ігрове завдання зацікавлює і стимулює бажання розв’язати це завдання;
 правила гри визначають характер і способи ігрових дій дитини. організовують і спрямовують її стосунки з іншими дітьми
 ігрові дії сюжетна канва дії, завдяки яким діти реалізують ігровий задум результат гри її фінал Ігровий задум, ігрові дії та правила тісно пов’язані між собою: задум визначає характер ігрових дій, а дотримання правил допомагає в їх здійсненні та розв’язанні ігрового завдання. Ігнорування хоча б одного з цих елементів унеможливлює гру. Щоб дотримуватися правил під час гри, потрібно докласти зусиль й оволодіти способами спілкування з іншими гравцями. 
Тож дидактичні ігри сприяють формуванню не лише знань, а й особистісних якостей, збагаченню емоційно-вольової сфери. Спрямовуючи гру, педагог: навчає дітей усвідомлювати значення норм поведінки в колективній діяльності виховує в них вимогливе й справедливе ставлення до однолітків привчає зважати на думку товаришів, погоджувати з ними свої бажання та наміри.
Будь-яке використання матеріалів можливе лише за наявності гіперпосилання.

Немає коментарів:

Дописати коментар